Maak kennis met Bram Schuit, onze nieuwe Commercieel Directeur

donderdag 30 september 2021

Met ingang van 1 september is Bram Schuit (54) de nieuwe commercieel directeur van GMP+ International. Laten we kennismaken met Bram!

‘GMP+ International moet een leidende stem zijn’

Wat wil je dat de mensen over je weten?

“In de afgelopen 20 jaar heb ik altijd gewerkt in onafhankelijke of toezichthoudende functies. Ik ben voornamelijk betrokken geweest bij testen, inspectie en certificering, het meest recent bij Kiwa. Door mijn ervaring met onafhankelijke organisaties heb ik geleerd om alle kanten te zien en met iedereen te praten. Ik denk dat deze eigenschap van grote waarde zal zijn voor GMP+ International. Buiten mijn werk heb ik een partner en drie kinderen. Afgelopen januari ben ik voor het eerst opa geworden. Daarnaast ben ik ook een groot wielerliefhebber.”

Wat is er zo fascinerend aan de diervoedersector?

“Wat hier gebeurt heeft direct invloed op ons als mensen, omdat we allemaal moeten eten en drinken. Er is dus een echte urgentie. Ik ben ook geïntrigeerd door de evolutie van voedsel door de geschiedenis heen, en hoe onze opvattingen erover voortdurend veranderen. Consumenten hebben een enorme macht, wat het een uiterst dynamische markt maakt. Er gebeurt altijd wel iets. En in deze steeds veranderende omgeving biedt GMP+ International, in samenwerking met haar belanghebbenden, hulpmiddelen om veilig diervoeder te produceren. Dat biedt prachtige kansen en brengt tegelijkertijd veel verantwoordelijkheid met zich mee.”

Waar gaat GMP+ International heen?

“Met meer dan 19.000 gecertificeerde bedrijven en belanghebbenden over de hele wereld, zijn wij koploper in de wereld van voederveiligheid. Deze positie geeft ons een belangrijke stem als het gaat om ontwikkelingen in de diervoedersector. Daar moeten we gebruik van maken. Het biedt ook een opening om in contact te komen met toonaangevende levensmiddelenschema’s over de hele wereld en de samenwerking te vergroten, zonder onze eigen identiteit op te geven. In de loop der jaren is GMP+ International erin geslaagd de juiste stappen op het juiste moment te zetten. De volgende logische stap zou zijn om ons internationale aanzien uit te breiden en onze groei in verschillende delen van de wereld te versnellen. Hoe internationaler we zijn, hoe groter het draagvlak voor Voederveiligheid wereldwijd!”